کولر گازی چیست ؟

کولر گازی چیست ؟

کولر گازی چیست ؟

 یکی از سیستم‌های سرمایشی متداول که در تعداد زیادی از خانه‌های ایرانی، به ویژه در شهرهای جنوبی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، کولر گازی می باشد .

tel:09331405570

09331405570

تعمیرات کولر گازی درکرج

تعمیر کولر گازی :

همان گونه که می دانید کولر گازی هم مثل انواع وسایل هایی که در منزل از آن ها استفاده می کنیم از اهمیت زیادی برخوردار می باشد . کولر گازی مثل وسایل دیگر منزل امکان دارد خراب شود. به خاطر اهمیت این وسیله سرویس و تعمیر کولر گازی در کرج خیلی اهمیت دارد. تعمیر کولر گازی را باید در اولویت قرار داد چرا که خرابی آن برای شما مشکلاتی به وجود می اورد . اگر می خواهید کولر گازی مورد استفاده ی شما دارای عمری طولانی باشد باید به تعمیر کولر گازی خود نیز اهمیت بدهید.

 

کولر گازی

نصاب تمامی برند ها کولر گازی در کرج

نمایندگی برندی که کولر را می خرید ، نیروی نصاب کولر گازی را برای شما ارسال می کند و این کار جزو خدمات پس از فروش می باشد و هزینه ای برای شما ندارد .

چه زمانیکولر گازی شما به تعمیرکار نیاز دارد؟

زمانی که کولرگازی باد خنک نمیدهد
اگر باد گرم از کولر گازی بیاید زمانی که ما اون را در حالت سرما قرار دادیم دو دلیل دارد

  • کم شدن گاز دستگاه
  • سوختگی خازن کمپرسور
  • کولر گازی صدا میدهد

“از جمله مهم ترین مشکل سر و صدای کولر گازی شکستن پره های فن کولر گازی و تراز نبودن آن است .”

عیب یابی کولرهای گازی و اسپیلت

عیب یابی و درست کردن کولر گازی کار آسانی نمی باشد ؛ چراکه مشکلات متفاوتی در قسمت های مختلف کولر اسپلیت می‌تواند باعث به بروز علائم خرابی در کولر گازی بشود. به عنوان مثال وجود مشکل در هر یک از قطعات ترموستات، خازن یا برق کشی و ظرفیت تغذیه می‌تواند سبب روشن نشدن و یا کار نکردن کمپرسور کولر گازی بشود، در چنین شرایطی لازم است تا یک فرد متخصص به عیب یابی کولر گازی بی آوریم .

مشکلاتی که در اثر کثیفیه فیلتر ها رخ میدهد:

  1. کثیفی فیلتر باعث چرخش روشن و خاموش شدن کوتاه
  2. یخ زدن شبکه های اواپراتور پنل
  3. خنک کنندگی نامناسب
  4. ایجاد آلرژی رژیم با فیلتر کثیف
  5. کاهش کارایی سیستم
  6. خرابی اجزا داخلی
  7. دلایل کاهش سرمای کولرگازی

ویژگی کولر گازی

مسدود شدن فیلتر هوا

مسدود شدن فیلتر هوا از عبور هوای سرد به مقدار کافی جلوگیری می کند و باعث هدر رفت انرژی و فشار بیشتر روی کولر می شود.

کثیف شدن کویل های کولرگازی

در اسپلیت های گازی کویل کاندنسر مثل رادیاتور نیز عمل می کند و گرمای هوا را می گیرد و به بیرون میفرستد .

نشت گاز مبرد

گاز مبرد یکی از پایه های مهم دستگاه خنک کننده به شمار می رود.

انواع کولر گازی و اسپلیت

1.اسپلیت دیواری

اسپلیت دیواری شامل تنوع ظرفیتی از 9000 تا 36000 BTU/h می شود و در بیشتر مدل ها دارای کمپرسور اینورتر با کمترین میزان مصرف می باشد .

2.داکت اسپلیت

داکت اسپلیت یک دستگاه سرمایشی گرمایشی می باشد که در فصل سرد زمستان محیط را گرم و در فصل گرم تابستان محیط را نیز خنک می‌کند.

3.اسپلیت ایستاده

اسپلیت ایستاده یا کولر گازی ایستاده مثل اسپلیت دیواری یکی از دستگاه های تهویه مطبوع است که ظاهری متفاوت و به شکل ایستاده است .

4.اسپلیت سقفی

اسپلیت سقفی روکار که زیاد طرفداری در کشور ما نداشته این کولر دارای پنل داخلی روکار می باشد که لازم به تعبیه سقف کاذب ندارد و به زیر سقف نیز وصل می شود.

 

کولر گازی چیست

5.اسپلیت کاستی

اسپلیت کاستی 30000 گری یک نوع از کولرهای پرطرفدار برای فضاهای عمومی وبازه که در وروردی و خروجیش دائم به طور مکرر باز و بسته میشه و امکانات و قدرت سرمایش و گرمایش این محصول عالی است .

بخش های کولر گازی شامل

۱-موتور ۲-کندانسور ۳-پانل ها ۴-شلنگ ها و لوله مسی ۵-وسایل عایق کاری ۶-ریموت کنترل ۷-بدنه فلزی و پلاستیکی ۸-لوبه مسی ۹-لوازم عایق کاری ۱۰- فیلترها ۱۱- لوازم جانبی و…

کلام آخر 

اگر می‌خواهید برای تابستان آماده شوید و نیاز به تعمیرات کولر گازی یا سرویس و نصب آن دارید، می‌توانید به راحتی با تماس با ما  کارتان را انجام بدهیم.

شماره تماس:

09331405570